Dag 9 - Tsitsikamma-Plettenberg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 9 - Tsitsikamma-Plettenberg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Tsitsikamma-Plettenberg

Door: Romana

Blijf op de hoogte en volg Romana

21 November 2016 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Tsitsikamma - Plettenbergbay

Het ritme van vroeg opstaan zit er nog goed in, dus we zijn weer op tijd wakker. Het zonnetje schijnt al lekker en ondanks dat we aan de oceaan zitten is het op het balkon verrassend zacht.we genieten dus met een bakkie koffie (zelf gemaakt) van het verpletterende uitzicht en proberen nog wat mooie plaatjes te schieten van de golven die over de rotsen slaan. Met de verrekijker speuren we de horizon af op zoek naar dolfijnen, maar of we ze daadwerkelijk zien of dat het gewoon schuimende golfkoppen in de verte zijn, zullen we nooit weten. Na het ontbijt dat we in hetzelfde restaurant als dat van gisterenavond genieten, gaan we weer op weg. We willen wat geocaches meepikken, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig, ze zijn of onvindbaar of onbereikbaar. Onderweg naar Tsitsikamma gisteren reden we langs twee interessante plekken die we vandaag toch nog even mee willen pikken. Het eerste plekje is de "big tree of groot boom". We parkeren de auto en moeten nog 500 meter lopen. Eerst komen we langs een kassa waar we nog even moeten betalen om de boom te mogen gaan bekijken. Een houten vlonderpad leidde ons naar de boom...
Het was echt een toeristische attractie. Gelukkig was er ook nog een extra wandelpad van 2,4 km dwars door het bos. Dat was wel even leuk. Volgende stop was de Storms River gorge. Een brug over een diepe kloof. Een paar bruggen verder was ook nogal een bezienswaardigheid, namelijk de hoogste bungeejumpbrug ter wereld. We hebben wel gekeken, maar niet even overwogen ook te gaan springen.
Daarna doorgereden naar Plettenberg onze eindbestemming van vandaag. Dit guesthouse is weer een stukje luxer gelukkig. We worden wel gewaarschuwd voor de "vervet monkeys". Nou daar komen we snel achter. Een van de aapjes heeft het op onze rummicubsteentjes voorzien, ik weet m nog net op tijd daar vanaf te houden. We brengen de rest van de middag door op het terras van de guesthouse om alle foto's van de afgelopen dagen te uploaden en een spelletje te spelen. 's Avonds gegeten in een restaurant aan zee. In het guesthouse terug nog even met andere Nederlandse gasten ervaringen uitgewisseld.