Dag 8 - Sibuya naar Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 8 - Sibuya naar Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Sibuya naar Tsitsikamma

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Romana

20 November 2016 | Zuid-Afrika, Stormsriviermond

Dag X: Sibuya - Tsitsikamma

Ook vanmorgen weer vroeg gewekt door de vogels. We hadden lekker geslapen met de warmte van de haard en de dikke dekens op het bed. Even een bakkie voor we weer gaan. Vandaag bijna privé drive, we gaan maar met twee stellen en de gids op pad.

We mogen onze wens kenbaar maken omdat het voor ons de laatste drive is. We hopen nog een keer de jakhalzen tegen te komen en neushoorns of olifanten is altijd leuk. Het duurde even vanmorgen, want het grote wild liet zich niet makkelijk vinden. Zo zien we weer veel vogels en leren we ook nog iets van de fauna in het park. Deze informatie blijft echter maar slecht hangen :).

Ineens ziet Romana beweging. Het blijken twee jakhalzen te zijn. Waarschijnlijk geschrokken door onze komst zijn ze ook zo maar weer uit beeld. Helaas geen foto's kunnen maken om te bewijzen, maar je moet ons maar geloven.

Door het lange zoeken lopen we onze afspraak mis op het uitzichtpunt waar we met een andere groep koffie en thee zouden drinken. Scott besluit ergens in het park een rustig plekje te zoeken. Als hij denkt een plekje gevonden te hebben staan we ineens oog in oog met een groep neushoorns. Weer lekker lang naar kunnen kijken terwijl de dieren op hun gemak rond de landrover grazen. Na een kwartiertje gaan we toch nog Ff een bakkie doen. De open plek midden in het park is open voor alle dieren maar aangezien deze zich toch niet laten zien wordt het veilig geacht de landrover te verlaten. Wat een zaligheid om koffie te kunnen drinken "tussen het wild".

Onderweg terug zien we nog giraffen, zebra's en verschillende antilopen soortjes.

Na het ontbijt pakken we onze spullen, nemen afscheid en stappen in de boot om de reis weer te hervatten. De terugreis per boot duurt nu maar een kwartiertje, in hoog tempo varen we over de rivier terug naar de opstapplaats. Het was een fantastische ervaring.

Onderweg naar onze nieuwe bestemming stoppen we onderweg in Jeffrey's Bay. Hier hadden we vannacht moeten slapen maar door de verwarring bij Sibuya moeten we deze nu overslaan. We gaan toch even kijken wat we hebben gemist ;). We stoppen bij het guesthouse welke gelegen is aan het strand (blijkbaar ideaal voor surfers). Het ziet er goed uit, maar denken dat ons verblijf in Kenton ook prima was. Op de "boulevard" lunchen we nog even en kijken onze ogen uit, het is echt een surfers stek, surfer dudes, felle kleuren huisjes, vw busjes en buggy's.

Na de lunch richting Tsitsikamma National park. We verblijven een nacht in het park. We hebben een oceanette (een maisonnette met uitzicht op de Indische oceaan). Vanaf ons balkon kunnen we genieten van de brekende golven op de kust. We maken ook nog een wandeling naar de hangbrug over de riviermonding van Storms River. De brug is 77 meter lang en biedt mooi uitzicht op de rivier en de oceaan.

Na het eten gaan we terug naar de kamer welke in vergelijk met onze laatste overnachting zeer sober is. Zonder WiFi en/of stabiel internet schrijven we alvast de verslagen zodat we deze hopelijk in Plettenbergbay morgen kunnen uploaden.

Het was een lange dag, nu lekker op tijd naar bed.