Dag 7 - Sibuya 2 - Reisverslag uit Cannon Rocks, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 7 - Sibuya 2 - Reisverslag uit Cannon Rocks, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Sibuya 2

Door: Romana

Blijf op de hoogte en volg Romana

19 November 2016 | Zuid-Afrika, Cannon Rocks

Sibuya dag 2

Gewekt door de vogels dus de wekker was eigenlijk niet nodig, stonden we om 5:30 op. Even douchen, een kop koffie en hop in de boot naar de jeep. We troffen vanmorgen al snel weer de neushoorns aan die we gisteren op de valreep nog tegen kwamen. Er was een groepje van 3 mannetjes van een jaar of 8. In de andere groep zat een mannetje van een jaar op 6 die zicht even bij de grote mannen wilde voegen en ze aan het uitdagen was. Je bent de "baas" als jouw hoorn op die van de andere ligt....ze waren lekker aan het stoeien met elkaar. Na een half uurtje te hebben genoten gingen we verder op zoek naar de giraffen. Ook die werden gevonden. We dronken koffie op een uitzichtpunt. Onderweg weer vele soorten antilopen (impala's, nyala's, bosbokken, en kudu's) ook troffen we de wildebeesten (gnoes). De belangrijkste vraag kwam tegen een uur of negen: "hoe willen jullie je eieren bij het ontbijt?"

Na het ontbijt hadden we twee uurtjes vrije tijd en wilde Eric wel eens vissen. Dus er werden twee hengels, stoeltjes en aas klaargezet, want echt je hoefde hier niets zelf te doen. Het vissen dan weer wel... Twee uurtje lol met een werphengel verder, maar niets gevangen, Eric heeft vooral de vissen gevoerd. Toen ook de gasten van de laatste tent waren gearriveerd ( weer Duitsers) gingen we met de jeep naar het uitzichtpunt van de ochtendkoffie voor een uitgebreide picknick.

Aan het einde van de middag gingen we op pad voor onze derde gamedrive. Deze was niet zo succesvol als de eerste twee, hoewel we nu bij de Buffels gingen kijken en twee jakhalzen tegenkwamen. Bij de leeuwen was het vanavond minder spannend dan gisteren. Het vrouwtje lag midden op de weg en was nogal lui. Bij de rest konden we niet komen.

Ook nu weer diner, kampvuur en olielampjes. Vanavond hadden ze zelf de open haard voor ons aangestoken, dus onze tent was lekker opgewarmd. Nog 1 nachtje genieten van deze luxe.