Dag 12 - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 12 - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Kaapstad

Door: Romana

Blijf op de hoogte en volg Romana

24 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag eerste volle dag in Kaapstad. In de stad rijdt een hop-on-hop-of bus waar je voor 290 rand pp (ongeveer 20 euro) twee dagen door de stad kunt met een soort van Engelse trolleybus.
5 minuten lopen van ons guesthouse kunnen we opstappen en nog geen 10 minuten later stappen we uit in het gezellige haven/winkelgebied van Kaapstad, vlak bij het voetbalstadion. Ze noemen het waterfront. Veel gezellige terrasjes, winkeltjes en kleine 1 mansbedrijfjes. Na lekker te hebben rondgekeken stappen we weer op de bus en stappen uit bij Longstreet, daar is vlakbij een markt met allerlei toeristische hebbedingetjes... Enige nadeel is dat er hier weer veel armoede zichtbaar is en we worden dan ook regelmatig aangesproken door bedelaars (zelfs jonge kinderen) die heel volhardend kunnen zijn. Moeilijk om dan nee te blijven zeggen.

Na de lunch stappen we weer op de bis met als bestemming de kabelbaan die ons naar de top van de Tafelberg zal brengen. Vanochtend was het nog erg bewolkt en mistig en was de Tafelberg helemaal niet te zien, net als dat de oceaan niet zichtbaar was vanaf Waterfront, maar het klaarde gelukkig snel op. We waren gewaarschuwd voor lange rijen dus hadden in de bus al een ticket gekocht, maar het viel allemaal erg mee. Met de kabelbaan ben je binnen de kortste keren boven, terwijl je er wandelend zeker 2,5 uur over doet. Vanaf de Kabelberg hadden we geweldig zicht op Kaapstad. Na een rondje tafelberg (en wat geocaches) gingen we weer naar beneden voor de volgende stop; Camps Bay.
Een echte juppenwijk met een mooi strand en boulevard. Daar hebben we op aanraden van reizigers die we de afgelopen tijd tegen waren gekomen gegeten bij The Codfather (niet godfather) een visrestaurant waar je de vis die je wilt eten zelf uit mag zoeken in de vitrine. We hebben dan ook erg lekker gegeten daar.

Doordat de laatste bus uit Camps Bay om 19:00 vertrok hebben we vroeg gegeten en waren we op tijd weer terug bij het guesthouse. Op het dakterras bij de ondergaande zon een bakkie gedaan en toen nog even terug gelopen naar het strand om foto's te maken van de zonsondergang.

Nog maar 2 nachten in Zuid Afrika....het einde komt nu wel dichtbij.....