Dag 6 - Sibuya 1 - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 6 - Sibuya 1 - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Sibuya 1

Door: Romana

Blijf op de hoogte en volg Romana

18 November 2016 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Sibuya dag 1

Vanmorgen hoefden we niet te haasten om op tijd in Kenton te zijn, want we waren er al. Toch waren we om 7:00 klaarwakker doordat we gewekt werden door het inbraakalarm dat afging. Niemand te zien buiten, gelukkig, dus terug in bed. Na 5 minuten kwam de (gewapende) beveiliging aanrijden om te zien of alles in orde was....

Het ontbijt in de naastgelegen oester box was echt Engels met eieren, worstjes, gebakken champignons en gebakken tomaat. In de voortuin van ons gigantische huis nog even koffie gedronken en toen de spullen in de auto gezet. In Kenton op zoek naar een postkantoor, want we wilden toch ook wat kaarten versturen, hoewel die er waarschijnlijk pas zijn als wij allang weer thuis zijn. We kwamen terecht in een echt ouderwets postkantoor, met ouderwets lange wachtrijen. Er waren 2 medewerkers maar er was er maar 1 aan het helpen en dat ging op zijn elfendertigst. Toen wij eindelijk aan de beurt waren stonden er intussen 4 mensen in de rij.

Daarna nog even wat winkeltjes gekeken en toen terug naar de receptie van Sibuya. Daar was het een stuk drukker dan gisteren een hele club bejaarden was zojuist uitgecheckt en en met ons zouden er nog zo'n 20 mensen vertrekken. We werden welkom geheten door Scott onze Ranger die ons vertelde dat we bijna zouden vertrekken. Om 12:00 stapten we in het bootje die ons naar "rivercamp" zou brengen. We voeren de Kariega rivier af en intussen wees Scott ons op allerlei vogels die zich op en rond het water begaven. We zagen zelfs een Zeearend vliegen!

Na een klei uurtje varen arriveerden we bij een steiger, en daar verscholen in het bos, kwamen we terecht in het paradijs! Een grote luxe tentlodge met openhaard, grote banken en een geweldige aankleding. Eten en drinken was included dus we mochten pakken wat we wilden. Daarna werden we naar onze "tent" gebracht. In Rivercamp waren totaal 4 tenten, waarvan er vannacht 3 bezet zouden zijn. De onze lag het verste lopen, maar had dan ook aan 2 kanten zicht op de rivier. Een tent mocht je het eigenlijk niet noemen, dit was echt Glamping. Buiten een hangmat, binnen een enorm bed een open haard en badkamer met bad en douche.

Na de overdadige lunch gingen we van het uitzicht genieten op het zonne/uitkijkterras. In de verte zagen we de olifanten al lopen. Om 16:30 begon onze eerste gamedrive. We gingen de olifanten van dichtbij bekijken. Dat lukte best aardig, maar nog niet zo dichtbij als in Addo. Ook kwamen we impala's en nyala's tegen. Daarna gingen we met de boot naar de overkant van de rivier en stapte daar weer in de Jeep. We zouden naar de leeuwen gaan. Nog maar amper vertrokken zagen we bij een plas een dode impala liggen. De leeuwen zaten in een apart gedeelte maar ook daar was het nog even zoeken. Toen we ze gevonden hadden kwamen ze gelijk onze kant oplopen wat mooie plaatjes opleverden. We hebben er wel 20 minuten gestaan en zagen ook de jonge leeuwtjes van dichtbij. Op de terugweg naar de boot kwamen we nog zebra's en in de verte giraffen tegen, vlak bij het eindpunt troffen we ook nog 3 neushoorns. Al met al een geslaagde eerste drive.
Het begon al aardig donker te worden dus werden we op de steiger opgewacht met lantaarntjes opgeladen door zonne-energie. Bij de lodge brandde al een heerlijk kampvuur want het was intussen ook behoorlijk afgekoeld. Het eten was ook weer super en rond 21:30 taaide iedereen moe maar voldaan af naar bed, want om 6:00 stond er weer een drive op 't programma. De weg naar onze tent was verlicht met olielampjes en in de tent hebben we lekker de open haard aangedaan.