Dag 5: Kirkwood - Kenton on sea - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 5: Kirkwood - Kenton on sea - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 5: Kirkwood - Kenton on sea

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Romana

17 November 2016 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Vanmorgen lekker op tijd wakker want we willen op tijd weg. We moeten namelijk op tijd in Kenton on sea zijn. Om 1200 vertrekt de boot naar ons volgend verblijf in Sibuya park.

De reis gaat voorspoedig het is maar 2 uur in de auto vandaag. We zijn dan ook mooi op tijd bij het opstapadres. We worden welkomgeheten en we mogen een formulier invullen. Het formulier zegt echter Meijer (dat zijn wij niet). Er wordt druk in de boekingen gekeken maar onze naam staat er voor vandaag niet bij.

Dat was even door de grond zakken, want wat moeten we nu? We bellen met AAA, de touroperator die onze reis heeft samengesteld en geboekt. Er blijkt een fout gemaakt te zijn, we worden pas morgen verwacht.....

De manager van Sibuya park is druk aan het kijken wat de alternatieven zouden kunnen zijn bij andere "game reserves" in de buurt, echter zijn deze ook allemaal volgeboekt. Uiteindelijk is het beste alternatief om vannacht in een B&B in Kenton on sea te verblijven en dan morgen "gewoon" naar Sibuya te gaan voor 2 nachten. We moeten dan wel een adresje overslaan daarna, maar helaas is het niet anders.

Het B&B is super luxe, en absoluut geen straf om te verblijven. Hier kunnen 8 personen slapen, en we zijn maar met z'n 2. Aangezien we de rest van de middag nog beschikbaar hebben gaan we lekker door de duinen en over het strand van de Indische oceaan op zoek naar enkele geocaches. We vinden er een stuk of 5. Verder is Kenton on Sea een plaatsje waar volgens ons vooral rijke blanke bejaarden wonen, er is buiten het strand weinig te doen. Het weer was vandaag ook een stuk minder, regenachtig en maximaal een graad of 19. Als we s middags over het strand lopen klaart het gelukkig wel op.

'S Avonds is er voor ons een restaurant besproken door de dame van Sibuya met een voucher van 500 rand (+/- €38,-) Het is een waanzinnige lokale waar we uitkijken over de meanderende rivier waar we morgen over varen naar het park. Het eten is erg goed dus dat maakt allemaal een hoop goed. We eten uiteindelijk voor 100 rand ;).

Nu lekker op de bank met de open haard aan. Morgen in een tent.

• 20 November 2016 - 20:19

Isa Van Der Holst Via Marieka En Loes Tuimelaar:

We hebben net de prachtige foto's bekeken en isa vindt ze heel mooi. Ze moest vooral erg lachen bij de foto in het zwembad, papa met de struisvogel, mama op de fiets s en de olifant!
    Gisteren heeft isa geverfd, vandaag eerst door de storm gelopen en gesnoezeld. Nu heerlijk gedouched en dus even mee op safari
    Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier, isa klopt honderd keer op mijn rug en geeft wel 30 kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx