Dag 3 Oudtshoorn -Kirkwood - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu Dag 3 Oudtshoorn -Kirkwood - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

Dag 3 Oudtshoorn -Kirkwood

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Romana

15 November 2016 | Zuid-Afrika, Kirkwood

Na een goede nacht in Oudtshoorn schuiven we zo vroeg mogelijk aan bij het ontbijt om nog iets te kunnen ondernemen in de Struisvogelhoofdstad van Zuid Afrika.

Na het ontbijt de auto inladen en zo snel als mogelijk weg voor de activiteit van de dag. We gaan naar een Struisvogelfarm om een indruk te krijgen van de hoofdbezigheid van deze stad. We sluiten aan bij de Tour waar we kunnen genieten van het knuffelen met de struisvogels, een massage door een groep en we kunnen ook even op eieren lopen. Het struisvogelrijden laten we maar gaan, we willen dat de vogels niet aandoen. We hebben dan ook twijfels of zij het net zo leuk vinden als wij (???).

Na 3 kwartier zijn we al klaar, en besluiten we nog naar een "dierentuin" te gaan voor we vertrekken richting Kirkwood. In het park leven verschillende soorten lokaal "wild". We nemen een guided tour welke in een kleine groep begint en al snel uitgroeit tot een groep van zo'n 20 man. We hebben ons over laten halen om ook met een wild beest te knuffelen, maar als we zien dat de cheeta's wel heel erg mak zijn zien we er toch vanaf. Ondanks dat onze guide zegt dat de dieren aan mensen zijn gewend, denken we dat dit niet gewoon is voor "wilde dieren". Omdat de tour langer duurt dan we hadden ingeschat, haken we af en gaan richting Kirkwood.

De reis vandaag bedraagt ruim 320 km. Ook nu weer over de "prairie". Van zuid Afrika. We komen maar weinig andere auto's tegen. Wat we wel meer tegen komen zijn wilde dieren. Vandaag onder andere wrattenzwijnen, bosbokken, kraanvogels en best veel apen. Prachtig om dit zo langs de weg tegen te komen.

Rond een uur of 15:00 komen we aan in ons nieuwe onderkomen voor de aankomende 2 nachten. Een prachtige logde met luxe kamers. We kiezen ervoor vandaag lekker rustig aan te doen en maken al plannen voor de dag van morgen. Dan gaan we onze eerste safari doen in Addo, erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Na het eten vanavond gezellig met andere bezoekers om de tafel en ook de gastheer komt er gezellig bij zitten. Hij is Nederlander en weet ons een stukje geschiedenis bij te brengen. Ook laat hij ons nog Mars ,Venus, het Zuiderkruis en Orion zien. Navigeren op het zuidelijk halfrond is dus geen probleem meer (als van Riebeek het kon....). We kunnen heerlijk buiten zitten vanavond, dus een echt zomer gevoel....

Straks lekker naar bed, morgen vroeg op en lange dag op safari...