De reis - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Romana Holst - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Romana

Blijf op de hoogte en volg Romana

12 November 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Om zes uur ging de wekker, maar eigenlijk waren we na een wat onrustige nacht allang wakker. Douchen, ontbijten en.....krabben! Het was -1! Op naar vader Jan die ons naar Schiphol zou brengen. Na bagageafgifte, full body scan en paspoortcontrole, waren we achter de douane en kon het wachten beginnen. Rond 9:15 waren we bij de gate waar ons vliegtuig al klaarstond.
Keurig op tijd vertrokken we (geen acties dus!), en het zonnetje scheen dus was alles goed te zien. Al snel vlogen we via Nedelrand naar Duitsland en over de Alpen. Wat een schitterend gezicht...er lag al sneeuw. Na de Middellandse zee kwamen we boven het Afrikaanse continent....dat was vooral zand. Dus naast het naar buiten kijken hebben we ook zo'n 4 films kunnen kijken, ondertussen voorzien van allerlei versnaperingen en drankjes. Maar 11 uur vliegen is gewoon heel lang. Vanaf een uur of zes
werd het ook snel donker en door de bewolking was er buiten weinig meer te zien. Rond 21:00 naderden we Kaapstad en waren er weer lichtjes op de grond te zien. Keurig op tijd geland en taxiën naar de gate. Na de paspoortcontrole kijken of onze koffers er ook waren. (Tijdens onze laatste gezamenlijke vliegreis, 20 jaar geleden naar Turkije, was de band leeg en stonden wij als enige zonder koffers....). Nu kwamen ze gelukkig wel van de kofferband af. Onze chauffeur stond al te wachten. Met het hijsbakkie (lift) gingen we naar de parkeergarage en kregen we een lift naar ons eerste guesthouse, "onze rust" in Stellenbosch.

• 13 November 2016 - 10:49

Gerda En Jan:

Mooie vlucht, zeker boven de Alpen hebben jullie het getroffen, er ligt sinds 2 jaar weer extreem veel sneeuw.
    Wij zijn benieuwd naar jullie volgende "overdag" ervaringen.
    Gr. Papa, Mama en Coen en ook van Isa natuurlijk.